Brev:
Optrapning af skemad, 5 måneder
28. december 2018
Alder:
5 mdr.
Optrapning af skemad, 5 måneder
Hej Helen,
For 3,5 uge siden startede jeg med at give 1/2 dl grød til min datter ved frokosttid og 1 uge senere begyndte vi med mos om aftenen. Som du anbefalede gav jeg hende lov til selv at styre hvor meget det skulle være, således at det nogle gange var lidt under en halv dl og andre gange var 3/4 dl per måltid. De sidste dage har min datters appetit været stor og hun har både til frokost og til aften spist tæt på 1dl. Det har ikke betydet at hun har afvist brystet inden hun blev lagt til at sove og hendes søvn om natten er siden vi begyndte på mos om aftenen også blevet bedre igen (det har mor været glad og taknemmelig for).
Hun er 5 måneder og 1 uge gammel nu og jeg er lidt nysgerrig på hvordan øgning af skemad kan se ud her de sidste uger før hun fylder 6 måneder. Jeg læste i din bog at det jo er mælkeperiode indtil de er 6 måneder gammel. Er det ok at hun allerede nu spiser 1 dl middag og aften? Hvor meget grød/ mos svarer til en fuld måltid og skal jeg vente med tre måltider dagligt indtil hun er fyldt 6 måneder?
Jeg ser frem til at høre fra dig.