Optrapning af skemad, 5 måneder

28. december 2018

Alder:
5 mdr.

Optrapning af skemad, 5 måneder

Hej Helen,

For 3,5 uge siden startede jeg med at give 1/2 dl grød til min datter ved frokosttid og 1 uge senere begyndte vi med mos om aftenen. Som du anbefalede gav jeg hende lov til selv at styre hvor meget det skulle være, således at det nogle gange var lidt under en halv dl og andre gange var 3/4 dl per måltid. De sidste dage har min datters appetit været stor og hun har både til frokost og til aften spist tæt på 1dl. Det har ikke betydet at hun har afvist brystet inden hun blev lagt til at sove og hendes søvn om natten er ...

Annonce

... siden vi begyndte på mos om aftenen også blevet bedre igen (det har mor været glad og taknemmelig for).

Hun er 5 måneder og 1 uge gammel nu og jeg er lidt nysgerrig på hvordan øgning af skemad kan se ud her de sidste uger før hun fylder 6 måneder. Jeg læste i din bog at det jo er mælkeperiode indtil de er 6 måneder gammel. Er det ok at hun allerede nu spiser 1 dl middag og aften? Hvor meget grød/ mos svarer til en fuld måltid og skal jeg vente med tre måltider dagligt indtil hun er fyldt 6 måneder?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor