Brev:
Græder ved syn af mad
27. december 2018
Alder:
7 mdr.
Græder ved syn af mad
Hej Helen
Tak for dit tidligere svar og fin dagsplan.
Jeg har prøvet at følge den dagsplan og har fjernet andet amning om morgenen og fjernet 2 amninger om aftenen. Det kniber dog med at fjerne andet amning om eftermiddagen.
Jeg tilbydder min datter det mad du anbefaler og tæt på de tidspunkter du skriver, problemet er at når hun vågner fra sine lure så virker hun sulten. Jeg tilbydder hende det anbefalet mad og prøver at give vand af kop men hun har ikke lyst til at røre ved noget. Hverken det mad hun kan selv spise bliver smagt på og ske/agurkeske/rugbrødsske bliver der lukket mund for og klynket hvis man forsøger (og vi laver mammam lyde og taler opmuntrende). Der er ingen trøst - hverken leg eller underholdning, hun stopper kun at græde når hun får bryst. Min mand har også taget aftensmad-tjansen - men der spiser hun heller ikke rigtigt.
Der har dog været enkelte gange hvor hun gnavet på agurk, appelsin, rugbrød eller lille toastbrød med smør.
Hun sidder fint i sin højstol og kan lege med sit legetøj, men hvis jeg kommer med noget spiseligt begynder hun at græde.
Du skriver at hun har ikke lyst til spise mad fordi hun er glad for bryst og jeg ammer for tit - men når jeg undlader amninger så er hun for sulten til at prøve at smage på mad. (Det er lige som hun er aldrig i tilpas sulten stand til at spise rigtig mad).
1) Hvordan skal jeg agere når hun græder under måltider?
2) Hvordan kan man I praksis skrue ned for amning når ens barn ikke spiser nok rigtig mad for at ikke blive for sulten efter søvn?
Hånden på hjertet. Det fylder så utroligt meget, at hun ikke vil spise. Jeg ved udemærket godt at det vil tage tid at omvende hende med spisningen, men samtidig bliver jeg så ked og ulykkelig når jeg er “nød til” at amme (de gange hvor det ikke er planlagt). Vi vil gøre alt, men det føles som et nederlag.
Vi har en sund, dejlig og aktiv pige, men det stresser vores lille familie at hun vil ikke rigtig mad (vi kan da ikke være de eneste, vel)?
De bedste hilsner og godt nytår