Opkast ved skemad

9. december 2018

Alder:
7 mdr.

Opkast ved skemad

Hej Helen,

Min søn på 7 mdr. døjer utrolig meget med skemaden.
Han vokser og trives fint, men han er ikke særligt glad for skemad - hverken købe eller hjemmelavet.

Han kaster ofte op - oftest ved mos, men det sker også med grød.
Jeg kan ikke finde et mønster.

Nogle dage virker det som om det er vandet der får ham til at kaste op, andre dage klumper.

I forgårs var det havregrød og idag en købetube med lassagne.

Vi er ved at lave et skema så vi kan se om det er noget bestemt, men jeg er overbevidst ...

Annonce

... om at der ikke er noget mønster.

Jeg har lavet hjemmelavet mad der er blended, lavet noget most for at ændre konsistensen - jeg har prøvet at give brød opløst i mælk, men jeg synes ikke noget virker.

Han reagerer på nye smage med ansigtsgrimasser og vil ofte først have nye smage efter et par dage. Det er selvfølgelige fint.

Har du nogle gode råd, jeg ved ikke hvor jeg skal starte?

Jeg er blevet anbefalet kiropraktor? Vil du anbefale læge eller sundhedsplejerske før kiropraktor?

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder