Brev:
Rytme ved 6 måneder
4. december 2018
Alder:
6 mdr.
Rytme ved 6 måneder
Hej Helen.
Min skønne datter er rundet de 6 måneder og vi har været i gang med skemad siden er par dage før 4 måneder, fordi hun var ret sulten. Det er gået super godt. Nu fornemmer jeg at der er ved at ske noget andet.
Hun fik ret hurigt to små portioner om dagen, middag og aften. Og kort tid efter fik hun lidt om morgenen også. Simpelthen fordi hele familien står op kl. 07.30 og spiser morgenmad sammen så det virkede forkert ikke at give hende lidt at sidde med. Jeg er i tvivl om, hvordan jeg mad-mæssigt skal holde en rytme med hende. Jeg forsøgte at give hende lidt frugt i hånden, men det knækkede en lille stump pære af i hendes mund så jeg blev lidt forskrækket.
I forhold til søvn har hun siden fødselen sovet fra kl. 20 til ca. 06-07 tiden afbrudt af to flasker og sovet videre. Nu er hun begyndt at være lidt vågen omkring kl. 01 eller 04. På samme måde har hun haft en rigtig fin rytme af lure i løbet af dagen, men som jeg ikke kan finde ud af mere fordi den pludselig varierer en del. Hun plejede at være vågen maks to timer indtil næste lur og måske lige 2,5 time op til kl. 20 til natten og altid fik hun flasken og vendte sig på siden og sov bagefter. Nu er jeg helt rundt på gulvet, fordi hun er blevet svær at putte. Måske hun kan være vågen længere tid nu? Hun ligner bare en der er helt klar, når jeg giver hende flasken, men så kan der gå næsten yderligere en time før hun sover og det tærer på mig.
Hvordan mon hendes søvn rytme kunne være? I dag har hun sovet til kl. 07 og første lur fra 10-12 og igen fra 15-16.30. Og så plejer hun igen at sove kl. 20 til natten. Men Hvordan skal hun have mad, når hun er vågen så lang tid? Jeg plejer jo at give lidt grød lidt efter hun er vågnet og så putte på en flaske...
Håber du kan guide lidt :)
Venligst
Hjemmegående mor