Brev:
Mælk på kop
4. december 2018
Alder:
11 mdr.
Mælk på kop
Kaere Helen
Min soen Oskar er nu 10.5 maaned. Han sover og spiser fint og faar langsomt mindre maelk. Han har siden han var omkring 5.5 maaned udelukkende faaet modermaelkserstatning paa flaske.
Vi har gentagne gange, siden han var omkring 6 maaneder, forsoegt at introducere maelk paa kop, men han naegter det fuldstaendigt. Vi har de sidste 14 dage forsoegt mere ihaerdigt ved at tilbyde ham maelk i kop ved hvert maaltid, men han lugter lige til koppen og vender saa hovedet vaek med lukket mund. Han er saa dygtig til at drikke vand af baade kop og "drikke flaske", men maelken vil han kun have i sin sutteflaske. Jeg forstaar, at han fra 1-aars alderen skal fases helt ud af sutteflasken, saa her lidt spoergsmaal:
1. Hvad kan jeg goere for at "overtale" ham til at drikke maelk fra kop?;
2. Hvornaar ved jeg praecist, hvornaar han er klar til at sige farvel til sutteflasken?;
3. Hvordan introducerer vi ko maelk? Jeg gaar ud fra at det en gradvis process vaek fra erstatning til ko maelk?; og
4. Hvilken fedt procent anbefaler du i maelken (vi bor ikke i DK), naar han skal gaa over til ko-maelk?
Paa forhaand tak og de bedste hilsner
Ditte