Kan man få for meget mme?

3. december 2018

Alder:
7 mdr.

Kan man få for meget mme?

Hej Helen,

Jeg er nu i gang med at skifte fra amning til flaske. Det går rigtig godt og min søn tager umiddelbart fint imod flasken og mælken. Han får 2 flasker i døgnet (af 180 ml ca.), resten er amning.

Han har altid været et barn der ammer meget og det gør han stadig. Han får cirka mælk 6-8 gange i døgnet, hvilket virker af meget når du skriver han burde få 4 gange.

I går fik han mælk kl:
6(står op),
8 (puttes til lur),
12 (puttes til lur),
15 (puttes til lur), ...

Annonce

...
19 (puttes til nat),
22 (mme),
2 (mme)

Men hvis jeg efterhånden udskifter dem alle så får han jo en meget høj mængde mælk. Jeg er bekymret for om han kan få for meget eller om det kan tage appetitten fra den skemad vi i forvejen kæmper med at få i ham?

Jeg er med på at jeg skal til skifte over så han får et mellemmåltid inden lur om formiddagen i stedet for mælk - det fjerner selvfølgelig et mælkemåltid.

Håber du kan hjælpe mig med lidt tanker.

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre