Brev:
Kan man få for meget mme?
3. december 2018
Alder:
7 mdr.
Kan man få for meget mme?
Hej Helen,
Jeg er nu i gang med at skifte fra amning til flaske. Det går rigtig godt og min søn tager umiddelbart fint imod flasken og mælken. Han får 2 flasker i døgnet (af 180 ml ca.), resten er amning.
Han har altid været et barn der ammer meget og det gør han stadig. Han får cirka mælk 6-8 gange i døgnet, hvilket virker af meget når du skriver han burde få 4 gange.
I går fik han mælk kl:
6(står op),
8 (puttes til lur),
12 (puttes til lur),
15 (puttes til lur), ...
...
19 (puttes til nat),
22 (mme),
2 (mme)
Men hvis jeg efterhånden udskifter dem alle så får han jo en meget høj mængde mælk. Jeg er bekymret for om han kan få for meget eller om det kan tage appetitten fra den skemad vi i forvejen kæmper med at få i ham?
Jeg er med på at jeg skal til skifte over så han får et mellemmåltid inden lur om formiddagen i stedet for mælk - det fjerner selvfølgelig et mælkemåltid.
Håber du kan hjælpe mig med lidt tanker.
Med venlig hilsen
Kris