Brev:
Optøning i vandbad
10. november 2018
Alder:
5 mdr.
Optøning i vandbad
Hej Helen
Jeg er blevet lidt i tvivl om, hvad der er den rette måde at optø mos til min søn.
Typisk laver jeg en større portion grøntsagsmos og frugtmos og fryser det direkte ned i mindre beholdere. Når det så er spisetid, sætter jeg beholderen i vandbad i en gryde på komfuret. Jeg serverer maden for ham, når mosen er tøet op, men ikke varm. Er det den rette måde at gøre det ift. sundhed?
Jeg har købt beholdere, som er beregnet til at fryse og opbevare mad i, men er pludselig blevet i tvivl om de kan afgive stoffer, når de kommer i kogende vand? Hvad med resten af portionen? Fx en portion pæremos? Må den komme på køl til senere på dagen, hvis jeg sætter den ind, når den er optøet og endnu ikke opvarmet? Det har jeg ikke turde endnu, men det ville gøre tingene lidt nemmere.
De bedste hilsner
Sarah