Brev:
Fast føde og mængde mælk
11. juli 2018
Alder:
8 mdr.
Fast føde og mængde mælk
Kære Helen.
Vores søn er nu 8 måneder og godt igang med skemad. Han får 4 måltider dagligt. Havregrød til morgen, grønsagsmos til frokost, flerkornsgrød/øllebrød til eftermiddag og grønsagsmos samt deler af vores mad til aftensmad. Vi har trapper ned til 4 amninger-tidlig morgen, inden middagslur, til aften og nat. Jeg har indtil nu tilsat maden ca 0,5 dl modermælkserstatning. Skal jeg fortsætte med det i alle 4 måltiderne eller kun i grøden? Hvornår kan jeg gå over til at bruge komælk i grøden?
Vi spiser tit kød/fisk og grønsager eller salat og er lidt forsigtig med kartofler, pasta, ris grundet højt indhold af kulhydrater. Han har jo indtil videre fået en del kartoffelmos sammen med grønsager(og kød/fisk). Selv om han skal over til at spise mer som resten af familien, er det vel vigtig at han som er i vækst netop får en del kulhydrater som eks kartofler?
Hilsen