Kostplan 6 mdr

9. april 2018

Alder:
6 mdr.

Kostplan 6 mdr

Hej Helen,

Nu nærmer det sig, at baby L bliver 6 mdr. Hun trives, men som skrevet før har spisning ikke den store interesse hvorfor jeg siden hun blev 3 mdr har suppleret med MME. Lang og fin vægt på normalkurve. Vi kører nu med grød efter første lur og grøntsagsmos til aftensmad. Jeg overvejer at starte op med havregrød til morgenmad nu her. Et dagsprogram ser ca sådan her ud:

5.30: godmorgen og ammes
6.30: flaske
8.00: ammes og puttes
10: står op. Ammes
11: Får grød og flaske

Annonce

... ammes og puttes
14:30: står op. Ammes
15:30: flaske
16.30-17: puttes og sover ca lille time
18: mos (ikke super glad for mos)
19: flaske
20: ammes og puttes
Vågner ca kl 2 og 4 og ammes meget lidt om natten.

Da jeg har suppleret med flaske (noget MM men mest MME) siden 3 mdr er jeg i tvivl om hvordan et kostprogram skal se ud når man rammer 6 mdr. Vil du give mig dit bud? Derudover er jeg i tvivl om hvornår 3 lur bør droppes?.. den begynder at ligge noget sent og skubbe aftenputningen.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder