Brev:
4 årig som sjældent spiser kød
15. marts 2018
Alder:
4 år, 6 mdr.
4 årig som sjældent spiser kød
Kære Helen
Nu trænger jeg til lidt gode råd.
Min yngste søn på 4,5 år er for det meste en glad, kærlig og charmerende dreng. Vi synes at han trives godt.
Mit spørgsmål gælder hans kost. Han elsker al slags frugt og meget grønt (ikke kål eller avokado) og dette får han altså daglig. Men min bekymring gælder at jeg synes at han får for lidt kød, fisk, kylling. Han har siden han var en baby haft problemer med at have kød i munden - jeg ved ikke om dette hænger sammen med hans forsinkede sprog (1 års forsinkelse i tale og sprogforståelse).
Han elsker makrel på tube så dette får ha også stort set daglig. Indimellem vil han gå med til et halvt æg, men det er ikke altid at æggeblommen ryger ned.
Han er ikke til peanutbutter osv og kødpålæg er han heller ikke fan af. Til aftensmad spiser han sjældent kød, fisk og kylling. Han elsker dog pølser.
Jeg føler at han udover makrellen lever lidt som en vegetar og har gjort det siden han var lille.
Han elsker mælk og drikker cirka 5-6 dl om dagen inkl det som han får til havregrynen om morgenen.
Burde vi give vores søn vitamintabletter? Og hvad skal vi kigge efter?
Her i landet går de meget op i at børn skal have tran, men mine børn har ikke fået det. Jeg tænkte at jeg ville begynde at give dem tran måske? Hvad er dine erfaringer eller holdning?
Tak på forhånd.