Brev:
Baby vågner hver 3. time hver nat
3. februar 2018
Alder:
5 mdr.
Baby vågner hver 3. time hver nat
Hey Helen,
Vores datter Sonja er nu 5 mdr. gammel og flaskebarn (Nutramigen). Hun vejer knap 9 kg og måler 69 cm. Lige pt. får hun 1/4 brev Movicol om dagen pga. tidligere forstoppelse.
Sagen er kort, vi er meget i tvivl om hendes dosis af mad kontra hendes størrelse. Vi ønsker ligeså stille en nedtrapning af flasker om natten.
Vi er påbegyndt på grød - én gang om dagen - ingen faste tider. Primært hirsegrød tilsat forskellige frugt/grøntsagsmos.
Sonja får 6-7 flasker pr. døgn svarende til 990-1170ml.
Eksempel på et døgn:
Kl. 8 = 150ml (Movicol)
Kl. 12 = 180ml + evt. grød (ca. 5 tsk)
Kl. 16 = 180ml
Kl. 19 = 180ml (Udo’s Choice Mælkesyrebakt)
Kl. 22 = 150ml
Kl. 1.30 = 150ml
Kl. 5 = 150ml
Vi har afprøvet at udskifte natflasken med vand, men så vågner hun kort tid efter - meget utilfreds, hvilket er tydeligt tegn på sult. Vi har også afprøvet at skrue op for aftenflasken til 210ml, men det kan hun ikke rumme og gylper det op.
Har du et forslag til, hvordan vi kan fordele maden anderledes eller hvad vi skal gøre for at minimere de nattemåltider?
På forhånd tak :)
Med venlig hilsen
Caroline