Nægter sutteflasken

1. februar 2018

Alder:
8 mdr.

Nægter sutteflasken

Hej Helen

Jeg har en søn på 8,5 mdr, der ikke længere vil have modermælkserstatning. Har også forsøgt med en kop, både med og uden tud på, men han ryster blot på hovedet og skubber den væk. Sidst jeg forsøgte begyndte han at græde og har ikke forsøgt siden.

Jeg synes jo selvfølgelig at det er tidligt, at han ikke får suttenflasken og er lidt bekymret for, om han nu får det han skal.
Han får hjemmelavet grøntsagsmos to gange dagligt, hvor jeg putter noget mme i og så får han aftengrød fra Semper, hvor der jo er tilsat mælk.

Har du et forslag til, hvordan hans 'madplan' kunne se ud fra morgen til aften?
Han er vågen ca 2-2,15 timer ad gangen og det er meget forskelligt, hvor lange hans lure er. Han er ...

Annonce

... altid powernappet (30 min), men er blevet lidt bedre.

Det kan se sådan her ud:
Første lur: 1 time
Anden lur: 1,5 - 2 timer
Tredje lur: 45 min

Synes det kan være lidt svært, hvornår det er bedst at han spiser, så han er dejlig mæt når han skal sove, nu hvor han ikke vil have flasken.

Jeg har forsøgt, at trække hans vågne timer og prøve at nøjes med to lure, men det ender bare med en overtræt dreng.

Da hans tredje lur næsten altid ligger mellem 17.30-18.30, hvor han sover mellem en halv time - 1,15 min, kommer han altid sent i seng. Har prøvet hvor han kom i seng kl. 19.00-19.30, men der vågnede han en time senere. Er det fint nok for en på hans alder, at komme i seng mellem kl. 21.30-22.30?

Hilsen Diana

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder