Brev:
Nægter sutteflasken
1. februar 2018
Alder:
8 mdr.
Nægter sutteflasken
Hej Helen
Jeg har en søn på 8,5 mdr, der ikke længere vil have modermælkserstatning. Har også forsøgt med en kop, både med og uden tud på, men han ryster blot på hovedet og skubber den væk. Sidst jeg forsøgte begyndte han at græde og har ikke forsøgt siden.
Jeg synes jo selvfølgelig at det er tidligt, at han ikke får suttenflasken og er lidt bekymret for, om han nu får det han skal.
Han får hjemmelavet grøntsagsmos to gange dagligt, hvor jeg putter noget mme i og så får han aftengrød fra Semper, hvor der jo er tilsat mælk.
Har du et forslag til, hvordan hans 'madplan' kunne se ud fra morgen til aften?
Han er vågen ca 2-2,15 timer ad gangen og det er meget forskelligt, hvor lange hans lure er. Han er altid powernappet (30 min), men er blevet lidt bedre.
Det kan se sådan her ud:
Første lur: 1 time
Anden lur: 1,5 - 2 timer
Tredje lur: 45 min
Synes det kan være lidt svært, hvornår det er bedst at han spiser, så han er dejlig mæt når han skal sove, nu hvor han ikke vil have flasken.
Jeg har forsøgt, at trække hans vågne timer og prøve at nøjes med to lure, men det ender bare med en overtræt dreng.
Da hans tredje lur næsten altid ligger mellem 17.30-18.30, hvor han sover mellem en halv time - 1,15 min, kommer han altid sent i seng. Har prøvet hvor han kom i seng kl. 19.00-19.30, men der vågnede han en time senere. Er det fint nok for en på hans alder, at komme i seng mellem kl. 21.30-22.30?
Hilsen Diana