Brev:
Morgenmad til småbørn
3. januar 2018
Alder:
9 mdr.
Morgenmad til småbørn
Kære Helen
Hverken min datter på 9 mdr eller min søn på 3 år er de store morgenmadsspisere og har aldrig været det. De vil begge først spise et par timer eller tre efter de er stået op.
Min store søn spiser derfor stor formiddagsmad i børnehaven omkring kl 9 (står op kl 6) og min lille datter prøver jeg så at overtale til lidt frugtsmoothie når hun står op kl 6.30 og så får hun boller eller yougurt med lidt havregryn i omkring kl 9 (hun spiser ikke havregrød eller lignende og vil ikke spise det overhovedet så yougurt med havregryn er næstbedste løsning) 😊
Men jeg er selvfølgelig bekymret for om de får en dårlig start på dagen - der har jo altid været snak om at morgenmad er dagens vigtigste måltid. Hvad er din erfaring og holdning til det?
Det skal siges at far og mor absolut heller ikke er de store morgenmadsspisere. Vi prioriteter dog at sidde sammen i weekenden og få morgenmad så børnene ser at de voksne gør det og desuden spiser mor morgenmad hjemme nu hvor hun er på barsel så den lille pige hver dag ser at morgenmad er naturligt. Men vi synes det er lidt svært at presse på med morgenmad når vi ikke selv er så glade for morgenmad...
Med venlig hilsen
Mor