Baby med hård mave - 7 mdr.

28. november 2017

Alder:
7 mdr.

Baby med hård mave - 7 mdr.

Kære Helen

Vores dreng er nu 7 1/2 mdr. og vi har skåret ned på hans mælk(han får flaske) så han kunne blive mere interesseret i skemad.

Han får flaske når han skal puttes kl 18:30/19:00 220 ml. Også igen kl 22, 220 ml. også vågner han typisk kl 02-03 og vil have mælk der får han så kun 135 ml.

Problemet er at han ikke vil have mælk kl 05-06 når han vågner igen og han vil ikke have morgengrød eller havregrød efter han er vågnet kl 06:30 - 07:00.

Så får han frugtmos ved 9:00 tiden og puttes til sin første lur, her sover han nok 30-45 ...

Annonce

... min.

Så får han frokost omkring kl 11:30 og ca. kl 13:00 puttes med en flaske(135ml) kan godt sove 2 timer her.

Han er begyndt at springe sin eftermiddags powernap over og det fungere også fint, så får han lidt grød ca kl. 15:30

aftensmad kl. 17:30-18:00

Så puttes han kl 18:30 - 19:00 alt efter hvor træt han er.

Han er på det seneste vågnet om morgen hvor han har lavet lort men det er en hård pølse eller små kugler. Det fortsætter hen af dagen med små kugler eller en lille pølse.

Hvordan kan vi få fixet hans mave igen?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger