Brev:
10 mdr. - salt i købemad
29. oktober 2017
Alder:
10 mdr.
10 mdr. - salt i købemad
Kære Helen,
Det holdt hårdt, men vi er kommet igennem vores lange søvnkrise, og min dreng sover nu pludselig normalt igen – så skønt :-) Jeg er samtidig stoppet helt med amning, og han får nu flaske to gange om dagen på samme tidspunkt, som han tidligere blev ammet, ved hjemkomst og ved puttetid.
Der er samtidig sket rigtig meget i hans udvikling. Han er f.eks. begyndt at kravle og nu også at spise selv. Det går fint fremad med teknikken, men det veksler meget, hvor interesseret han er i at spise maden fremfor at lege med den eller bare feje den på gulvet... Specielt grøntsagerne er det nærmest umuligt at få ham til at spise. Han er dog ret vild med brødhapsere og ser ud til nærmest at kunne leve af det alene... det går selvfølgelig ikke, men at variere pålægget kunne selvfølgelig være en måde at variere hans kost.
Nu er det jo bare sådan, at både brød og pålæg, man køber, som regel indeholder temmelig meget salt. Er det et problem?
Jeg har din bog om mad og kan jo læse mig til, at små børn nærmest ikke må få salt overhovedet, og at man helst helt skal undgå at salte maden.... Jeg har desværre ikke så meget tid eller energi til at lave tingene selv fra bunden, men vil selvfølgelig heller ikke fylde ham med industri-pålæg, hvis hans system ikke er klar til det endnu, så vil bare lige høre din mening.
På forhånd tak for svar.
Bedste hilsener,
Nuala