Brev:
Sovs til baby på 6 mdr
29. oktober 2017
Alder:
6 mdr.
Sovs til baby på 6 mdr
Hej Helen.
Jeg har en søn på lige knap 6 mdr, som pt. holder pause fra skemad, da det hele gik lidt i hårdknude og vi holder derfor 2 ugers pause.
Når vi skal starte igen vil det passe med, at han er 6 mdr. gammel. Vores SP sagde til sidste konsultation, at når vi startede op igen skulle vi bare give den gas med forskellige smage og ikke kun give ham fx “fesen” majsgrød uden så meget smag.
Mit spørgsmål lyder på, om det er ok at give ham lidt af det sovs vi spiser til fx aftensmad selvom der er lidt komælk eller fløde i? Synes jeg kan læse mange steder at det er en god ide at tage udgangspunkt i vores mad, men omvendt står der mange steder, at børn ikke må få komælk eller fløde inden de er 1 år. Hvordan hænger dette sammen? :) Jeg laver oftest sovs baseret på mælk eller fløde nemlig :)
Hilsen Carina