Afviser maden

26. oktober 2017

Alder:
11 mdr.

Afviser maden

Hej Helen,

Jeg har tidligere læst din bog om mad, men jeg synes stadig jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre når min søn afviser maden. Nogle gange til aftensmad bliver han for træt eller har ikke lyst til den mad der serveres. Jeg ønsker ikke at lave to-tre forskellige retter i længden så de voksne spiser noget og min søn noget andet – og hvis han ikke vil have det kan han bare få noget helt andet igen.

Samtidig synes jeg også han er meget ...

Annonce

... lille aldersmæssigt - Jeg ønsker ikke han skal gå sulten i seng, men han får en flaske når han bliver lagt til at sove – og han virker ikke sulten selvom han kun har spist en lille portion aftensmad.

Jeg håber du vil komme med lidt råd og tanker til hvordan jeg skal forholde mig?
Det bør lige nævnes at min søn følger sine vægtkurver, udvikler sig flot, trives og sover fint (vågner pt. en gang om natten, som jeg tror er pga. tænder).

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina