Mælk til dreng på 11 måneder

19. oktober 2017

Alder:
11 mdr.

Mælk til dreng på 11 måneder

Kære Helen

Vi har en søn på næsten 11 måneder, som er startet i vuggestue i denne uge, og i den forbindelse har vi et spørgsmål til hans mælkebehov.

Har han brug for to flasker om dagen, eller kan han nøjes med en enkelt flaske (cirka 150 ml)?

Han plejede at få en flaske MME (cirka 150 ml) inden sin formiddagslur og inden putning til natten. Det fungerede fint, han vågnede ikke bad om mælk i løbet af natten. Nu er han startet i ...

Annonce

... vuggestue, og de anbefaler, at vi dropper flasken inden formiddagslur. Betyder det, at han i stedet skal have en flaske omkring midnat/i løbet af natten, selvom han ikke vågner og beder om den? Eller skal vi lade ham sove og nøjes med den ene flaske inden putning til natten?

Han har indtil nu fået MME i sin havregrød og grøntsagsmos, men med vuggestuestart kan vi kun give MME i havregrøden om morgenen (2 skefulde).

Mange hilsner
J og T

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte