Mælk fra 11 måneder og frem

25. september 2017

Alder:
11 mdr.

Mælk fra 11 måneder og frem

Kære Helen

Har også et par spørgsmål omkring mælk. Da jeg bor i Kina, har jeg ikke lige en mødregruppe, jeg kan konsultere, og jeg er i tvivl om følgende:

Så vidt jeg se i de seneste anbefalinger, bør barnet få erstatning/tilskudsblanding frem for komælk frem mod et år, hvis det ikke længere ammes (min datter gider kun amning, når hun halvsover om morgenen). Hvordan skal man forholde sig, når dette skal gives i kop? Når hun får flaske, luner jeg mælken til kropstemp, men hvis hun skal have den til sin mad, virker det mere naturligt at tage den fra køleskabet. Er det OK?

Ind til videre har jeg blandet mælken i hendes flasker, men det er lidt ...

Annonce

... besværligt, nu hvor hun egentlig burde få det meste i kop. Har du en god metode til at håndtere tilberedningen af erstatning til en tumling? Alle instrukser på indpakningerne lyder på blanding af mælk til flasker... Jeg har ikke kunnet finde drikkeklar mælk herude - køber i stedet pulver importeret fra Tyskland, Holland eller Australien.

Så vidt jeg kan se, anbefales letmælk fra et år. Det kan jeg ikke lige få fat i i mit lokalområde. Der fremstilles en mælk lokalt her i området, som er rigtig god, men som vist minder mest om sødmælk (3.5% fedt, 3.2% protein). Kan jeg give min datter dette? Eller er vi ude i, at jeg bør fortynde den?

Tak igen :)
Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak! Jeg bliver simpelthen nødt til at fortælle dig, hvor stor en omvæltning dit seneste svar har gjort for vores familie.

Med min korte beskrivelse af vores liv, har du simpelthen set noget vi ikke har set; at hele vores dag bare er en lang irettesættelse af vores søn. Vi var simpelthen kommet ind i en skæld-ud-spiral; skæld-ud medfører mere skæld-ud. Vi blev opmærksomme på at vi begge to tog en dyb indånding inden vi gik ind af hoveddøren, for nu vidste vi skulle ind og skælde ud. Frygteligt, at vi ikke har kunne se at det ikke var en umulig unge, men en umulig måde at tackle ham på!

Så vi besluttede i samme øjeblik vi læste dit brev at vi kun ville snakke med vores søn og slet ikke skælde ud. Selvom det kræver lidt tålmodighed, så er det bare helt vildt hvad det har gjort. Han har simpelthen været så sød og vi har hygget os så meget de seneste dage. Han er selvfølgelig ikke et dydsmønster:-) men måden vi tackler det på nu er, gør at konflikten er lynhurtigt overstået og der bliver færre af dem.

Vi er jo i virkeligheden en familie med stort overskud, med et nært og følsomt forhold til vores drenge. Vi er bare kørt ud af et helt forkert spor og det var dig der skulle åbne vores øjne.

Tusind tak, Helen! Også en hilsen fra min mand, som iøvrigt sidder med tårer i øjnene hver gang han læser svar fra dig :-)

Med venlig hilsen
En familie på fire