Brev:
Mælk fra 11 måneder og frem
25. september 2017
Alder:
11 mdr.
Mælk fra 11 måneder og frem
Kære Helen
Har også et par spørgsmål omkring mælk. Da jeg bor i Kina, har jeg ikke lige en mødregruppe, jeg kan konsultere, og jeg er i tvivl om følgende:
Så vidt jeg se i de seneste anbefalinger, bør barnet få erstatning/tilskudsblanding frem for komælk frem mod et år, hvis det ikke længere ammes (min datter gider kun amning, når hun halvsover om morgenen). Hvordan skal man forholde sig, når dette skal gives i kop? Når hun får flaske, luner jeg mælken til kropstemp, men hvis hun skal have den til sin mad, virker det mere naturligt at tage den fra køleskabet. Er det OK?
Ind til videre har jeg blandet mælken i hendes flasker, men det er lidt besværligt, nu hvor hun egentlig burde få det meste i kop. Har du en god metode til at håndtere tilberedningen af erstatning til en tumling? Alle instrukser på indpakningerne lyder på blanding af mælk til flasker... Jeg har ikke kunnet finde drikkeklar mælk herude - køber i stedet pulver importeret fra Tyskland, Holland eller Australien.
Så vidt jeg kan se, anbefales letmælk fra et år. Det kan jeg ikke lige få fat i i mit lokalområde. Der fremstilles en mælk lokalt her i området, som er rigtig god, men som vist minder mest om sødmælk (3.5% fedt, 3.2% protein). Kan jeg give min datter dette? Eller er vi ude i, at jeg bør fortynde den?
Tak igen :)
Anne