Brev:
Baby vil ikke spise skemad
20. september 2017
Alder:
6 mdr.
Baby vil ikke spise skemad
Kære Helen
Min søn er nu blevet seks måneder, og vi har forsøgt os med skemad siden han var fire måneder. De første par gange, gik det så fint og han synes det var sjovt, åbnede munden og var interesseret. Men det holdt kun 1-2 uger. Siden har det ingen interesse haft.
Jeg ham forsøgt at give ham grød næsten hver dag. Vi har prøvet risgrød og hirsegrød, havregrød, mos af gulerødder, kartofler og søde kartofler. Uanset hvad jeg giver ham, er han uinteresseret. Han kigger på alt muligt andet, pruster maden ud igen og åbner ikke munden. Maden havner hver gang alle andre steder end i hans mund.
Han gider godt sidde og tygge lidt i en agurk eller en skive franskbrød, men jeg tror mere det er legetøj end mad.
Han kan nu sidde med lidt støtte i en babystol og vi er begyndt at sætte ham i den, så han kan være med når vi spiser. Jeg har fulgt dit råd til andre om at give ham lidt at spise morgen, middag og aften - men hver gang havner det alle andre steder end hans mave.
Han får allomin syrnet, 150-200 ml cirka seks gange om dagen og fik modermælk til han var 4 måneder og selv valgte brystet fra. Han vågner typisk klokken seks og går i seng igen klokken 18.30 med en natspisning kl. 02. Han er altså sulten ca hver tredje time hele dagen.
Har du nogen gode tips til, hvordan vi kan få ham til at spise?
Hilsen