Brev:
Afvæning af MME
7. september 2017
Alder:
9 mdr.
Afvæning af MME
Hej Helen,
Min søn er nu 9 måneder og han udvikler sig hele tiden. Vi er ved at køre ham ind i vuggestuen, og indtil videre går det rigtig godt – han er tryg og glad.
Han får i dag tre flakser af 200 ml MME. En til eftermiddagslur, en til putning til nat og en om natten (kl. 3). Så vidt jeg kan se i din madbog, skal han ned på 2 flasker til han bliver 10 måneder og når han bliver 12 måneder skal han gerne kunne sove på 1 flaske, som skal nedtrappes inden 15 måneder.
Hvor lang tid skal jeg forvente det tager at trappe ud af en flaske?
Jeg antager det er eftermiddagsflasken der skal nedtrappes først, derefter drømmeflasken og til sidst den han puttes med. Jeg er mest bekymret for udtrapning af drømmeflasken, men den skal jeg vel først begynde at fjerne omkring 12 måneder?
Med venlig hilsen
Kris