Brev:
Nedtrapning amning - overgang til flaske
6. september 2017
Alder:
5 mdr.
Nedtrapning amning - overgang til flaske
Hej Helen
Først tak for altid brugbare svar - det er en stor hjælp.
Jeg har desværre haft influenza med dertilhørende feber. Jeg prøvede at amme nøjagtig som jeg plejede men min datter nægtede at sutte - det var som om mælken smagte dårligt. Hun ville gerne spise sine tre fast-føde måltider og hun ville også tage flasker i stedet for - men brystet var mere eller mindre 'nej tak'.
Jeg er nu ovre min influenza men det har betydet at min mælkemængde er faldet drastisk. Min datter vil gerne sutte men giver hurtigt op og bliver vred da min nedløbsrefleks også pludselig er langsom og jeg ikke har ret meget mælk.
Da jeg i forvejen havde planlagt at trappe ned på amning i de kommende måneder og give MME på flaske så vil jeg bruge dette tilfælde til at trappe amningen ned med mindre hun naturligt får min mælkeproduktion op (jeg vil ikke til at bruge brystpumper eller ammeferie i sengen eller lignende 😊).
På den baggrund vil jeg gerne høre dig om hvor meget mælk i ml hun bør få på et døgn ud over sine tre grød/mos måltider? Hun vejer 8,1 kg og er 71 cm. Og knap 6 mdr.
Hilsen