Brev:
Hjælp til dagsplan - 7 mdr.
29. august 2017
Alder:
7 mdr.
Hjælp til dagsplan - 7 mdr.
Kære Helen
Så er vi lige tilbage :-)
Vores datter er blevet tilbudt grød og mos siden hun var 4,5 mdr. Hun har aldrig været særlig stor fan, og vi har prøvet alle typer grød og mos. Det er som om, at skeen er lidt sjovere at lege med, end det der er på den. Vi har forsøgt at aflede med en ske hun selv kan sidde med, lidt agurk eller lignede ved siden af som hun kan sidde og gnave i.
Hun er flaskebarn derudover og vejer 9,2 kg og er 71 cm lang.
Hun er rigtig glad for selv at sidde med mad, og vi kan give hende stortset alt hvad vi får og hun smager glædeligt på det hele :-) Vi er dog i tvivl om hvor meget der rigtig ryger ned i maven, og det er her min bekymring kommer ind for jeg tør ikke begynde at skære en flaske fra, når jeg ikke ved, hvor meget af set rigtige mad der lander i maven.
Vores dag ser sådan her ud (ca):
Ml. kl. 4.00-6.00: får en flaske på 210ml. Levner lidt. (Nogle dage springer hun denne over og vågner kl 6.30)
Kl. 6.30/7.00: Vågner
Kl. 7.30: Morgenmad. Tilbyder havregrød el. øllebrød (hun spiser måske et par skefulde). Ellers bananpandekager, havregrødsklatkager, hårdkogt æg. Vand af kop.
8.30/9.00: melder sult og får en flaske på 180ml. Bliver herefter puttet til lur og sover en 1-1,5 time.
11.30: frokost - Bondebrød med smørepålæg i små bidder. Kan gumle og tygge på dem. Men vi kan se, at der også ryger noget ud igen. Ellers får hun agurkstænger, avokado, rester fra aftensmaden. Vand af kop.
13.00/13.30: Flaske på 180ml og puttes til eftermiddagslur. Sover 1,5-2 timer.
16.30: tilbydes frugtsmoothie, en halv banan, mangostænger, nektarin og lignende. Vand af kop.
17.30/18.00: aftensmad. Får det vi får plus lidt at gnave af til ømme gummer.
19.00: Puttes til natten. Får en flaske på 210ml.
Kl. 22.00: Forsøger med drømmeflaske på 210ml. Nogle dage lykkes det, og andre er hun ikke i humør til det.
Jeg synes ikke, at jeg mærker forskel på hendes sult og lyst til morgengrød hvis hun har fået flasken (eller har sprunget den over) mellem kl 4-6, hvilket jeg først troede fra synderen i forhold til at hun ikke var så sulten.
Jeg ved ikke, om det er værd at nævne, men vi har de sidste par mdr kæmpet med at få hende til at spise ved os - hun gider ikke lægge i arm længere, eller sidde op hos os men vil hellere have den i sengen liggende eller i barnevognen så det bliver hurtigt forbundet med lur når hun får flasken.
Bør vi skære en flaske fra når vi ikke kan se, at hun får et helt måltid endnu? Der ryger fortsat meget mad på gulvet og ud af munden :-)
Hvordan kunne dit bud på dagsplan se ud?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Maria