Brev:
Mos til baby
22. august 2017
Alder:
5 mdr.
Mos til baby
Kære Helen
Min datter på lige godt 5 måneder er godt igang med skemad. Hun får forskellige typer grød (majs,hirse og ris) med frugttopping til frokost og vand af kop. Dette går over al forventning og jeg må nu stoppe hende så hun ikke spiser og drikker for store portioner, så der er plads til mælk 😊
Til aften har vi som tidligere nævnt begyndt med grønsagsmos. De første 5 dage med ren gulerodsmos, som jo er lidt naturlig sød - begejstringen er ikke helt så stor som med grød, men der ryger dog en 10-12 teskeer ind så jeg håber det bare er tilvænning. jeg har de sidste dage prøvet at lave halv gulerod/ halv blomkål men det vil den unge dame ikke have - hun skærer ansigter og spytter ud og derefter er munden helt lukket. Jeg har blandet MME i, så det bliver lidt mere sødt og velkendt men det er selvfølgelig ikke sødt som frugt.
Har du nogle tricks til hvordan man gradvist vænner hende til at spise grønsagsmos og dermed de lidt mere bitre smage? Kan man eventuelt blande grød/frugttopping og mos for at lave lidt overgang eller hvordan griber man det an? Eller skal jeg bare blive ved med at tilbyde gulerodsmos og så skal det andet nok komme hen af vejen? Jeg kan jo godt selv smage at grød med en skefuld frugtmos er langt sødere end blomkålscreme 😊
Med venlig hilsen
den glade mor