Brev:
Madplan til pige på 6 mdr.
7. august 2017
Alder:
6 mdr.
Madplan til pige på 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har lige et par spørgsmål omkring min datters madplan.
Hun er lige blevet 6 mdr.
Hun startede med grød til frokost, da hun var 4 mdr og 10 dage. Da det gik rigtig godt begyndte hun 3 uger senere at få mos til aftensmad.
Her for en uge siden begyndte vi så med grød til morgenmad også.
Derfor ser vores madplan nu sådan her ud:
Tidlig morgen (ca kl 4): Amme
Morgen (ca 6.30-7): Havregrød
Formiddag (ca 9-9.30): Amme
Frokost (ca 11-11.30) Grød eller grøntsagsmos fra dagen før
Eftermiddag (ca 14): Amme
Lidt frugt og frugtmos i løbet af eftermiddagen
Aftensmad (ca 17-17-30): Grøntsagsmos med kød og evt kogte grøntsager til hænderne
Putte-tid (19-tiden): Amme
Nogle gange skal hun ammes igen omkring midnat og andre gange kan hun nøjes med 1 gang amning inden hun vågner næste morgen.
Af grød har hun indtil nu fået havregrød, majsgrød, hirsegrød og fuldkornsgrød.
Må hun få havregrød hver morgen eller skal jeg veksle imellem det og fx øllebrød?
Hvornår vil du sige jeg kan øge mængden af mad og give et måltid mere og hvilket måltid vil det så skulle være? Grød, frugtmos, brød? Hun får jo lidt frugtmos og gnave-frugt om eftermiddagen lige nu.
Hun har døjet med hård mave den seneste måned.
Vi har prøvet lactulose, men det virkede ikke rigtig - det gav bare luft i maven.
Efter vi begyndte på havregrød til morgenmad kom der mere gang i maven og hun kommer af med afføring hver dag, men det er stadig meget hårdt og gør til tider ondt på hende.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe hende? Jeg har prøvet med sveskemos og det gjorde ikke nogen synderlig forskel.
Glæder mig til dine svar :)
Venlig hilsen
Jeanne