Kalktilskud

6. august 2017

Alder:
17 mdr.

Kalktilskud

Hej Helen.

Jeg ved ikke om du kan svare på dette, men jeg har prøvet både lægen, apoteket, allergilæge og astma-allergi forbundet, men uden held.

Min søn på halvandet år kan ikke tåle komælk, så han bliver nødt til at skulle have kalktilskud. Han spiser det samme som resten af familien med undtagelse af mælkeprodukter.

Jeg læste mig frem til at børn skal have 500-600 mg kalk om dagen og 10 mikrogram D-vitamin. Jeg fik anbefalet nogle tyggetabletter på apoteket, hvor 1 tablet indeholder 400 mg kalk og 5 mikrogram D-vitamin. Jeg fik at vide at det ikke gjorde noget at han fik for meget kalk, han måtte bare ikke få for meget D-vitamin. Problemet er at jeg ikke kan få min søn til at spise dem. Jeg har forsøgt at give ham dem hele, knækket i mindre stykker, knust til pulver som jeg har blandet i hans havremælk, forskellige former for mælkefri yoghurt, oven på hans mad... Jeg tror jeg har ...

Annonce

... prøvet det hele, men han vil ikke have dem.

Jeg har så fundet nogle vitamin ”vingummier”, som jeg tænkte måske var nemmere og sjovere at spise. De indeholder bare kun 300 mg kalk, men til gengæld 7,5 mikrogram D-vitamin. Hvis jeg giver ham to vil han få for meget D-vitamin, men hvis jeg kun giver ham 1 får han for lidt kalk og egentlig også D-vitamin (men dette kunne han måske få via dråber ved siden af?).

Jeg ved hvor vigtigt det er at han får både kalk og D-vitamin, men jeg ved ikke hvordan jeg skal få det i ham. Har du et forslag? Skal jeg fortsætte med dem jeg bruger nu, bare forsøge på en anden måde? I såfald, hvilken måde? Eller skal jeg prøve at skifte til de andre? Og hvor meget skal jeg så give ham. Så vidt jeg kan se på nettet, så er det de eneste kalktabletter til børn. Hvis du eventuelt kender til andre som kunne være en mulighed, hører jeg meget gerne om dem.

Håber du kan hjælpe mig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger