Mad- og soveplan, varme og kør-selv-ferie

28. juli 2017

Alder:
8 mdr.

Mad- og soveplan, varme og kør-selv-ferie

Hej Helen

Vi kunne rigtigt godt tænke os en ny mad/sove plan til vores søn.

Han er stadig ikke så stor, så måske jeg kan fylde noget andet på som måske kan gøre noget ved vægten.

Han har været en del syg, så lægen er overhovedet ikke bekymret over vægten.

Han vejer 7,8 kg. (født. 3250 g.)

Han er sund, frisk, han kravler derud af og rejser sig op af møblerne, så han er stærk.

Hvor mange flasker skal han have i døgnet, (han virker ikke vildt interesseret i flasken længere)

Hvor meget kan men ca. Regne med at han skal sove i løbet af dagen /nat.?

Ekstra spørgsmål, vores søn har det meget varmt i ...

Annonce

... barnevognen/klapvognen og kan/vil ikke sove uden sin dyne, hvad kan man gøre, jeg har forsøgt med sengetøj, lagen men han kan slet ikke finde ro, når han får sin dyne så falder han i søvn med det samme, men det resultere som regel i at han vågner fordi han er så varm, hans tøj er som regel gennemblødt, syntes det er meget svært, og især tøjvalget er svært. Han har haft mellemørebetændelse flere gange så er meget påpasselig på at han ikke for træk eller fryser, har du nogen gode råd? ☺

Vi skal snart på kør selv ferie sydpå, så hvis jeg kunne få nogen råd med dertil så ville det være perfekt.

Kærlig hilsen
Mor & Far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge