Træt af flaske!

13. juli 2017

Alder:
7 mdr.

Træt af flaske!

Kære Helen

Først og fremmest tak for en brugbar og spændende brevkasse.

Jeg har en meget glad og tilpas pige på 7,5 mdr. Hun har fået flaske fra hun var 4 mdr og har altid været tilfreds med det. Da hun var 5 mdr startede vi op på skemad. Hun var vild med det fra første øjeblik og spiser stort set alt. Vi er startet på små smagsprøver af bondebrød med leverpostej og hun er meget glad for det!

Udover sin mad får hun flaske ca 4 gange i døgnet, eller dvs det gjorde hun. Den sidste uge har hun ikke villet tage sin flaske om dagen. Hun blir rigtig ked af det og sur og skubber sig helt væk fra den. Flasken om aftenen og sen aften kan jeg som regel overtale hende til og når hun først tager den spiser hun mellem 110 og 180 ml. Jeg er ret overbevist om at hun får for lidt mælk pt- men hvad gør jeg? Jeg har prøvet at give det ad kop og skifte til et andet mærke men uden held.

Vores dag ser sådan ud;

6.30-7.00 vågner
7.30-8.00 havregrød og vand af kop
8.30-9.00 får frugt, som hun selv spiser

Annonce

... ca tilbydes flaske - puttes til lur (sover 40 min-1,5 time)(spiser normalt 110-150 ml)
11.00-11.30 får grønsagsmos og vand af kop + agurk eller lignende at gnave af
Ca 14.00 tilbydes flaske og puttes til lur (sover ca 1,5 time) (spiser normalt 110-150 ml)
16.00 grød med frugtmos
17.30-18 grønsagsmos (vi er her begyndt på kød) og vand af kop + gnavegrønt
19-20 flaske og puttes til natten (drikker normalt ca 180 ml)
Sover oftes hele natten men jeg giver altid en flaske mellem 23-03 (spiser her ca 150-180 ml)

I løbet af natten er hun lidt urolig - jeg er oppe mellem 3-8 gange for at give sut eller vende hende... hun vågner sjældent rigtigt op.

Kan jeg gøre noget anderledes for at skabe en mere rolig søvn for hende (og moderen!)??

Kom også meget gerne med input til vores dagsrytme. Det skal nævnes at hun sagtens kan falde i søvn uden flaske - men det er klart nemmest at give den hvis hun er godt træt.

Hvor meget mælk/flasker skal hun have i døgnet?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
M.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor