Brev:
Træt af flaske!
13. juli 2017
Alder:
7 mdr.
Træt af flaske!
Kære Helen
Først og fremmest tak for en brugbar og spændende brevkasse.
Jeg har en meget glad og tilpas pige på 7,5 mdr. Hun har fået flaske fra hun var 4 mdr og har altid været tilfreds med det. Da hun var 5 mdr startede vi op på skemad. Hun var vild med det fra første øjeblik og spiser stort set alt. Vi er startet på små smagsprøver af bondebrød med leverpostej og hun er meget glad for det!
Udover sin mad får hun flaske ca 4 gange i døgnet, eller dvs det gjorde hun. Den sidste uge har hun ikke villet tage sin flaske om dagen. Hun blir rigtig ked af det og sur og skubber sig helt væk fra den. Flasken om aftenen og sen aften kan jeg som regel overtale hende til og når hun først tager den spiser hun mellem 110 og 180 ml. Jeg er ret overbevist om at hun får for lidt mælk pt- men hvad gør jeg? Jeg har prøvet at give det ad kop og skifte til et andet mærke men uden held.
Vores dag ser sådan ud;
6.30-7.00 vågner
7.30-8.00 havregrød og vand af kop
8.30-9.00 får frugt, som hun selv spiser
9.00 ca tilbydes flaske - puttes til lur (sover 40 min-1,5 time)(spiser normalt 110-150 ml)
11.00-11.30 får grønsagsmos og vand af kop + agurk eller lignende at gnave af
Ca 14.00 tilbydes flaske og puttes til lur (sover ca 1,5 time) (spiser normalt 110-150 ml)
16.00 grød med frugtmos
17.30-18 grønsagsmos (vi er her begyndt på kød) og vand af kop + gnavegrønt
19-20 flaske og puttes til natten (drikker normalt ca 180 ml)
Sover oftes hele natten men jeg giver altid en flaske mellem 23-03 (spiser her ca 150-180 ml)
I løbet af natten er hun lidt urolig - jeg er oppe mellem 3-8 gange for at give sut eller vende hende... hun vågner sjældent rigtigt op.
Kan jeg gøre noget anderledes for at skabe en mere rolig søvn for hende (og moderen!)??
Kom også meget gerne med input til vores dagsrytme. Det skal nævnes at hun sagtens kan falde i søvn uden flaske - men det er klart nemmest at give den hvis hun er godt træt.
Hvor meget mælk/flasker skal hun have i døgnet?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
M.