Brev:
Overgang til skemad
12. juli 2017
Alder:
5 mdr.
Overgang til skemad
Kære Helen
Tak for svar på min seneste henvendelse.
Vi har nu forsøgt os med grød i små 14 dage. Jeg forsøger, som du foreslog at give det på samme tidspunkt hver dag, men da min datters søvnmønster ikke er helt i rytme, så lykkes det ikke altid, da hun også gerne skal være nogenlunde frisk.
Jeg har prøvet med forskellige slags grød, og de første par dage gik det rigtigt fint. Nu er hun begyndt at spytte det ud, snakke når hun skal spise så det ryger ud af munden, slår til skeen, vrænger, og i går begyndte hun at kværkes i det, så hun gylpede.
Hun får nok ikke rigtigt det store ned. Hvad tænker du - er vi alligevel gået i gang for tidligt? Eller skal vi kldø på? Hun bliver 6 måneder om små 14 dage.
Jeg er lidt frustreret, da jeg lige synes det gik så fint de første gange, og jeg vil så gerne have det til at lykkes. Jeg prøver at fortælle hende, at nu skal hun spise og virke begejstret for maden.
Jeg håber, du har nogle gode råd til mig.
Mange hilsner
En lidt frustreret mor