Brev:
Udtrapning af natflasker
10. juli 2017
Alder:
9 mdr.
Udtrapning af natflasker
Kære Helen,
Mange tak for dit svar vedr. madstrejke. Vores dreng er begyndt at spise lidt mere, og din tidsplan er virkelig god. Han kan rigtig godt lide sin lille gaffel, så der bliver sat mad på, som sørme også bliver spist :-) Brød er stadig ikke et hit, men det kommer vel.
Vi er begyndt at give drømmeflaske kl. 23.30, men han vågner stadig kl. 4 og vil have mælk. Den er jeg så begyndt at trappe ud af med mindre pulver. I 5 dage har jeg givet 120 ml vand og 3 skeer pulver. Nu er jeg begyndt at give 120 ml vand og 2 skeer pulver og vil gøre det i 5 dage og så ned på 1 ske osv.
Spørgsmålet er så, hvornår og hvordan vi trapper ud af drømmeflasken? Jeg er klar over, at det først er om nogen tid, da vi skal have hans mad om dagen til at fungere bedre. Han får flaske inden eftermiddagsluren og mme til sin godnatgrød.
Han starter i vuggestue i august, hvor han er 10 måneder, og der kan jo godt komme lidt knas i forhold til maden, da der jo sker forandringer.
Men hvornår tænker du, at drømmeflasken skal væk?
Med venlig hilsen
Sabine