Brev:
Kosttilskud under amning og til børn
11. juni 2017
Alder:
2 år, 4 mdr.
Kosttilskud under amning og til børn
Kære Helen,
Tak for gode svar til alle emner. Jeg har nu selv brug for råd og håber, at du kan hjælpe.
Min søn er nu 2 år gammel og trives godt. Ift ernæring får han primært økologiske råvarer og vi forsøger, at give en så alsidig kost som muligt. Ud over dette får han D- vitamin og fiskeolie dagligt i rette doser.
Jeg har personligt stiftet et ret positivt bekendtskab med kosttilskud fra stai.dk, hvor jeg får en ”shake” hver morgen, der giver mig 1/3 dosis af vitaminer og mineraler, der dagligt anbefales (sundhedsstyrelsen). Tilskuddet er lavet af rene råvarer.
Kan man få noget tilsvarende til børn? Eller kunne man give en shake med den rette dosis til børn (jeg ser blot ikke en tilsvarende anbefaling hos sundhedsstyrelsen til børn, som jeg finder til voksne?).
Grunden til min interesse er perioder med mange vuggestuebakterier og sygdom og meget mindre indtag af mad under sygdom, så synes jeg det kunne give mening. Ydermere har jeg selv fået det så godt af at kickstarte min dag på den måde og kan tydeligt mærke forskel på min energi og hud efter opstart (havde jeg blot kendt til dette, da jeg ammede!!).
Ift anden barn, hvordan er det med tilskud som dette og modermælk?
De bedste hilsner
Mie