Kosttilskud under amning og til børn

11. juni 2017

Alder:
2 år, 4 mdr.

Kosttilskud under amning og til børn

Kære Helen,

Tak for gode svar til alle emner. Jeg har nu selv brug for råd og håber, at du kan hjælpe.

Min søn er nu 2 år gammel og trives godt. Ift ernæring får han primært økologiske råvarer og vi forsøger, at give en så alsidig kost som muligt. Ud over dette får han D- vitamin og fiskeolie dagligt i rette doser.

Jeg har personligt stiftet et ret positivt bekendtskab med kosttilskud fra stai.dk, hvor jeg får en ”shake” hver morgen, der giver mig 1/3 dosis af vitaminer og mineraler, der dagligt anbefales (sundhedsstyrelsen). Tilskuddet er lavet af rene råvarer.
Kan man få noget tilsvarende til ...

Annonce

... børn? Eller kunne man give en shake med den rette dosis til børn (jeg ser blot ikke en tilsvarende anbefaling hos sundhedsstyrelsen til børn, som jeg finder til voksne?).

Grunden til min interesse er perioder med mange vuggestuebakterier og sygdom og meget mindre indtag af mad under sygdom, så synes jeg det kunne give mening. Ydermere har jeg selv fået det så godt af at kickstarte min dag på den måde og kan tydeligt mærke forskel på min energi og hud efter opstart (havde jeg blot kendt til dette, da jeg ammede!!).

Ift anden barn, hvordan er det med tilskud som dette og modermælk?

De bedste hilsner
Mie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder