Brev:
Skemad og flaskebehov
15. maj 2017
Alder:
7 mdr.
Skemad og flaskebehov
Hej Helen
Først og fremmest, tak for en suveræn brevkasse og nogle fantastiske bøger, de har simpelthen hjulpet mig så meget.
Jeg har nogle spørgsmål omkring min søns mad og flaskebehov.
Min dreng Julian er 7,5 måned og han elsker mad.
Han er en rigtig glad dreng og der er krudt i R... på ham :)
Jeg er oppe på ca. fire måltider om dagen, hans dag kører sådan:
Han får flaske på 175 ml omkring 05.00 om morgenen og sover derefter videre til omkring 07.00.
Grød kl 07.30 og vand (Han elsker vand af kop)
Når kl. så er omkring 08.30 får han lidt frugtmos, hvorefter han bliver puttet.
Til frokost omkring 11.30 giver jeg ham så rugbrød med Leverpostej, han får lidt avocado, tomat og agurk, som han sidder og gnasker i, samt vand af kop.
Inden han bliver puttet til middagslur får han så en flaske på mellem 135-175 ml. Han bliver puttet omkring kl. 13.00
Når han vågner får han som regel lidt frugtmos eller frisk frugt.
Omkring kl. 16.00 får han så en flaske på omkring 135-175 ml.
Til aften får han mos af forskellige grøntsager og nogle gange kød, da han før har kastet op af kød, så vi er lidt forsigtige på den front. Bagefter får han lidt frugtmos som dessert.
Ca. 19.30-20.00 får han en flaske på 174 ml og bliver puttet. Nu sover han så hele natten til mellem 05-06 om morgenen.
Jeg synes at det hele bliver lidt presset især med den flaske kl. 16.00, men hvis jeg vælger ikke at give ham den og give ham en portion grød i stedet, så vågner han kl. 02.00 om natten og skal have den og det vil jeg jo helst undgå.
Han vil ikke spise sin grød/mos hvis vi spiser noget andet, derfor giver jeg ham rugbrød til frokost, da jeg ellers ikke kan få noget andet ned i ham.
Han er inde i en fase hvor han selv vil det hele, så han nyder at spise de små hapsere, men er det okay at han spiser rugbrød allerede nu eller har han stadig et behov for at få grød og mos?
Og lige et sidste spørgsmål angående kød. Vi har oplevet at han simpelthen kaster det op også når vi blender det, er det fordi han ikke er klar til det eller er det måske noget med hans mave?
Jeg håber ikke min mail er for rodet.
På forhånd tak.
Hilsen Sofie