Hvor hurtigt hjælper MME eller grød på søvn?

4. april 2017

Alder:
4 mdr.

Hvor hurtigt hjælper MME eller grød på søvn?

Hej Helen,

Min søvn får dækket sit søvnbehov rigtig fint, han går i seng kl 19-20 og står op kl. 7-8, derudover tager han tre lure om dagen typisk 1-2 lange (1,5 time) og 1-2 korte (30-45 min).

Men jeg synes jeg ammer ham meget ofte, om dagen er der typisk ikke mere end 1,5 time mellem. Han er vågen i 2 timer og bliver ammet efter og før lur (det tager ca. 15 min). Om natten tager jeg ikke tid på hvornår han bliver ammet, men der går sjældent over to timer imellem. Jeg vil gætte på han tre gange på 4 måneder har sovet i 4 timer.

Du har foreslået at jeg prøver at supplere med ...

Annonce

... MME efter amning, men hvor hurtigt vil det typisk have effekt på hans søvn?

Jeg er begyndt på grød (5-10 skefulde om dagen), hvornår vil det typisk give udslag på søvnforbedringer hvis det hjælper?

Jeg vil helst amme min søn fremfor MME, men jeg vil samtidig heller ikke selv være skyld i frustrationen over de korte intervaller. Det begynder at være hårdt ikke at sove i længere tid for mig (jeg ligger ned og ammer ham i søvne, hvilet gør det lettere end hvis jeg skal op flere gange om natten).

Har det noget at sige at han sover så korte intervaller for ham?

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor