Brev:
Døgnrytme - mad og mængder
6. november 2016
Alder:
5 mdr.
Døgnrytme - mad og mængder
Kære Helen
Vores datter er nu blevet 5 måneder, og synes vi er meget godt i gang med grød og nu også mos men jeg er i tvivl om mængderne både på grød/mos og flaske.
Vores datter er glad for sine flasker, og spiser stort set altid op. Dette er hun fortsat med trods grød og mos og nogen gange synes jeg næsten hun virker endnu mere sulten. Jeg er bare bange for af proppe hende med mad, da hun er en stor baby. For 2 uger siden vejede hun 8,9 og var 65 cm lang. Jeg er nervøs for om hun ender led at blive for stor.
Vi har lige nu følgende døgnrytme dog stadig rimelig fleksibel med længden på lure mm.
Får flaske midt nat et sted mellem 2.30-4 sover videre og får flaske igen tidlig morgen og sover muligvis lidt videre. Begge flasker er på 200 ml. Den sidste spiser hun måske ikke helt op.
Kl. 6-7 står op
Kl. 9-9.30 flaske (200 ml) og puttes til formiddagslur som lige nu varer ca. 1,5-2 timer
Kl. 11.30: Grød med frugtmos, spiser ca. 1. dl men kunne måske godt spise mere
Kl. 13-13.30: flaske (200 ml) og puttes til 2. Lur som varer mellem 40 min og 1,5 time.
Kl. 16-16.30: flaske (200ml)
Kl. 17.20-17.50: puttes til 3. Lur og sover 40 min for det mest men nogen gange vækker vi senest kl. 18.30.
Kl. 18.30: Får grøntsagsmos og spiser måske 1/2-1 dl.
Kl. 19.30-20: Får flaske (230 ml) og puttes til natten. Sover måske kl. 20.30.
Som du kan se får hun 6 flasker og spiser stort set alt samt grød og mos.
Jeg er i tvivl om det er for meget både med flaske og grød/mos. Skal jeg sætte mængden på flaskerne ned og hvornår skal mængden på den faste føde sættes op?
Hvad er en portion mad?
Har du ellers nogen kommentarer til vores døgnplan?
Håber du kan hjælpe mig lidt?