Brev:
Ske mad fra 5 mdr til 6 mdr
18. oktober 2016
Alder:
5 mdr.
Ske mad fra 5 mdr til 6 mdr
Hej Helen
Må min søn på 5 mdr gerne få kartoffelmos hver aften med andre grøntsager som topping? Eller skal jeg holde en pause for kartofler engang imellem og kun give fx. rent blomkål, squash, gulerød osv.
Skal han ligge ned eller side når han får skemad? Han er bedre til at sluge når han ligger ned. Men samtidig tænker jeg at vi andre ikke ligger ned når vi spiser.
Den 10/11 bliver han 6. Hvad skal der så til at ske med maden?
Lige nu får han grød til frokost og grøntsagsmos til aften.
Hvad skal ændres når han bliver 6 måneder? Hvad skal jeg begynde at give når ham bliver 6 måneder?
Skal han til at spise mere om dagen og større portioner? Skal han til at have fast føde?
Skal han til at spise noget helt andet?
Skal vi fortsætte med grød til frokost? Hvornår stopper man med at give grød til frokost?
Skal jeg måske fortsætte med at give kun to ske måltider eller er det vigtigt han får flere måltider når han er 6 mdr.
Lige nu får han grød af mel, kan jeg begynde at give flager?
Kan du fortælle mig hvad der skal ændres tilføjes når han bliver 6 måneder? Jeg har læst din bog men vil stadig gerne have din hjælp :)