Brev:
Vælling - hvornår?
11. marts 2016
Alder:
3 mdr.
Vælling - hvornår?
Hej Helen
Min datter på 3 1/2 mdr sover meget uroligt om natten. Hun trives generelt godt, får flaske og spiser mellem 150-200 ml om dagen og natten. Hun vejer ca 8 kg, og ifølge min ASAP skal hun ikke spise over 1000 ml om dagen. Hun spiser pt mellem 800-1050. Om dagen går der mellem 3,5-4,5 time imellem, men om natten spiser hun hver 3,5 time. Hun har afføring hver eller hver anden dag, og får movicol, det fungerer fint, og hun virker bestemt ikke generet.
Jeg hjælper med at stimulere hende fysisk og mentalt i løbet af dagen, så hun sover godt. Hun har vågentid på 2 timer, hvor vi pusler, leger, snakker, spiser og leger igen, inden hun puttes i barnevogn. Hun får tre lure i løbet af dagen: en formiddagslur omkring kl 8, hvor hun sover mellem 1,5-3,5 time, en middagslur omkring kl 13, hvor hun sover 1,5-2 timer og en powernap på ca 30 min, inden hun puttes til natten mellem 19-20. Hun vågner kl 22 og får natflaske, og spiser igen omkring kl 2 eller 3, og vågner ca 5:30-6:00. Men om natten sover hun meget uroligt, taber sutten rigtig mange gange, og tit og ofte må vi tage hende op og visse hende i armene, får at hun så sover lidt igen. Dette har hun altid gjort. Nu, hvor hun snart er 4 mdr, over jeg kraftigt at forsøge at give hende vælling som natflaske i håb om, hun sover bedre.
Er dette en mulighed, eller er der andet du tænker vi kan gøre, for at hjælpe hende til at sove bedre om natten. Det skal lige tilføjes, at hun også sover meget urolig om dagen, hvor vi må være over hende konstant, for at holde hende sovende. Derfor også et behov for mere nattero for mor og far. Vi forventer bestemt ikke, at hun sover natten igennem, men bare sover bedre, således hun også er mere klar til dagen, der venter hende.
Med venlig hilsen
en træt mor