Får han nok mælk? - 7 mdr.

18. januar 2016

Alder:
7 mdr.

Får han nok mælk? - 7 mdr.

Hej igen Helen...

Min søn blir 8 mdr om 5 dage. Han ammes 4 gange i døgnet og har aldrig fået flaske. Amningerne er fordelt således:

Kl 12.45 inden middagslur - han tar han ofte en del mælk.
Kl 19-19.30 ammes inden putning.
Kl 22.00- 23.00 ammes.
Kl 01-05 ammes (oftest ca 4 timer efter sidste amning).

Jeg oplever at han nogle dage tar meget lidt mælk - feks kun det ene bryst. Jeg er næsten i tvivl om han får nok. Eller kan det være fordi hans behov er blevet mindre?

Andre dage er han meget tørstig og vågner igen hvis han kun har taget det ene bryst og så vil han ammes igen/spise færdig.

Hvad tænker du om dette.

Med venlig hilsen mig...

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige