Brev:
Vægt hos pige på 2.5 år.
24. november 2015
Alder:
2 år, 6 mdr.
Vægt hos pige på 2.5 år.
Hei,
Jeg har et spørsmål vedrørende min datters vægtutvikling. Hun er 2 1/2 år, 94 cm høj og vejer 19 kg.
Vi har siden Hennes 2 års undersøgelse hos læge blitt følget opp med hensyn til vegt da hun blir ved med å øke. Lægens anbefaling er at vi kutter ut mellemmåltider og at hun kun får 3 sunde måltider Per dag. Jeg er skeptisk til dette fordi hun jo går i en vuggestue hvor de spiser i stort sett hele tiden og at hun ikke skal få noe å spise når alle de andre børnen må.. ...
...
Lægen mente ved 2 års alder at hun sikkert skulle flate ut når hun bevæger seg mere men hun både går til gymnastisk, løber og cykler mye og er daglig i stor fysisk aktivitet. Hjemme får hun god og sund mad, hun får aldri slik og bare skjelden is. (Som hun elsker)
Skulle gjerne hørt dine tanker rundt dette da jeg ikke kan forstå at hun kan bli ved med å øke i vegt til trods for sunn mad og fysisk aktivitet. Skal vi begrense maden og når skal vi evt begynde gøre noe ved det?
Hilsen