Vægt hos pige på 2.5 år.

24. november 2015

Alder:
2 år, 6 mdr.

Vægt hos pige på 2.5 år.

Hei,

Jeg har et spørsmål vedrørende min datters vægtutvikling. Hun er 2 1/2 år, 94 cm høj og vejer 19 kg.

Vi har siden Hennes 2 års undersøgelse hos læge blitt følget opp med hensyn til vegt da hun blir ved med å øke. Lægens anbefaling er at vi kutter ut mellemmåltider og at hun kun får 3 sunde måltider Per dag. Jeg er skeptisk til dette fordi hun jo går i en vuggestue hvor de spiser i stort sett hele tiden og at hun ikke skal få noe å spise når alle de andre børnen må.. ...

Annonce

...

Lægen mente ved 2 års alder at hun sikkert skulle flate ut når hun bevæger seg mere men hun både går til gymnastisk, løber og cykler mye og er daglig i stor fysisk aktivitet. Hjemme får hun god og sund mad, hun får aldri slik og bare skjelden is. (Som hun elsker)

Skulle gjerne hørt dine tanker rundt dette da jeg ikke kan forstå at hun kan bli ved med å øke i vegt til trods for sunn mad og fysisk aktivitet. Skal vi begrense maden og når skal vi evt begynde gøre noe ved det?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla