Brev:
Vil ikke spise og sover dårligt - 11 mdr.
19. oktober 2015
Alder:
11 mdr.
Vil ikke spise og sover dårligt - 11 mdr.
Kære Helen.
Min datter er nu 11 månder og hun tog sine første skridt da hun var 10 måneder og nu går hun flydende, eller hvad man siger. Hun er en pige, der aldrig er i ro. Hun går rundt dagen lang og undersøger alt. Hun peger på en masse ting og vil gerne vide hvad det er. Hun sidder ikke stille mere end 5 minutter ad gangen. Men hun sover og spiser bare så dårligt og derfor har jeg et par spørgsmål.
Jeg ammer hende kun 2 gange i døgnet nu, men alligevel spiser hun bare ikke ret meget. Hun vejede 4970 g. Ved fødslen og var 55 cm. Lang og nu vejer hun 9 kg. Og måler 78 cm. Jeg ved ikke om det er nok? Hun vil faktisk kun have kogte og rå grøntsager og lidt rugbrød. Alt andet ryger på gulvet og især kød er helt galt. Når hun får kød i munden så bryner hun og spytter det ud. Vi har prøvet alt men vi kan virkelig ikke få ret meget i hende og det er meget frusterende. Hun drikker fint med vand. Jeg er meget i tvivl om hvad vi kan gøre og om hun fx får jern nok, når hun ikke vil have kød.
Hun sover også rigtig dårligt for tiden. Hun står op kl. 6 og så bliver hun puttet kl. 20. Jeg tror hun er klar til, kun at sove en lur om dagen. Hun er først træt ved 12 tiden og hun vil ikke sove før. Og hvis hun bliver puttet ved 12 tiden tager hun 2-3 timer og sover bedre om natten, men stadig meget uroligt. Hun vågner ca. En gang om natten. Hvis hun får to lure på en dag, så vågner hun flere gange om natten og har svært ved at sove igen. Jeg forstår ikke rigtig hvorfor hun ikke sover hele natten uden, at vågne da hun gjorde det da hun var mindre.
Hun er også rigtig meget morsyg lige for tiden. Hun græder når jeg går og hun vil op hele tiden. River og rykker i mig og hvis hun ikke lige kan komme op, så skriger hun. Far duer ikke lige for tiden. Hun er også lige pludselig blevet forsigtigt overfor fx farmor og farfar. Hun bryner når hun ser dem og hvis de tager hende så græder hun. Hun plejer slet ikke at være sådan.
Med venlig hilsen
Maries mor