Vil ikke spise og sover dårligt - 11 mdr.

19. oktober 2015

Alder:
11 mdr.

Vil ikke spise og sover dårligt - 11 mdr.

Kære Helen.

Min datter er nu 11 månder og hun tog sine første skridt da hun var 10 måneder og nu går hun flydende, eller hvad man siger. Hun er en pige, der aldrig er i ro. Hun går rundt dagen lang og undersøger alt. Hun peger på en masse ting og vil gerne vide hvad det er. Hun sidder ikke stille mere end 5 minutter ad gangen. Men hun sover og spiser bare så dårligt og derfor har jeg et par spørgsmål.

Jeg ammer hende kun 2 gange i døgnet nu, men alligevel spiser hun bare ikke ret meget. Hun vejede 4970 g. Ved fødslen og var 55 cm. Lang og nu vejer hun 9 kg. Og måler 78 cm. Jeg ved ikke om det er nok? Hun vil faktisk kun have kogte og rå grøntsager og lidt rugbrød. Alt andet ryger på gulvet og især kød er helt galt. Når hun får kød i munden så bryner hun og spytter det ud. Vi har prøvet alt men vi kan virkelig ikke få ret meget i hende og det er meget frusterende. Hun drikker fint med vand. Jeg er meget i tvivl om hvad vi kan gøre og om hun fx får jern nok, når hun ...

Annonce

... ikke vil have kød.

Hun sover også rigtig dårligt for tiden. Hun står op kl. 6 og så bliver hun puttet kl. 20. Jeg tror hun er klar til, kun at sove en lur om dagen. Hun er først træt ved 12 tiden og hun vil ikke sove før. Og hvis hun bliver puttet ved 12 tiden tager hun 2-3 timer og sover bedre om natten, men stadig meget uroligt. Hun vågner ca. En gang om natten. Hvis hun får to lure på en dag, så vågner hun flere gange om natten og har svært ved at sove igen. Jeg forstår ikke rigtig hvorfor hun ikke sover hele natten uden, at vågne da hun gjorde det da hun var mindre.

Hun er også rigtig meget morsyg lige for tiden. Hun græder når jeg går og hun vil op hele tiden. River og rykker i mig og hvis hun ikke lige kan komme op, så skriger hun. Far duer ikke lige for tiden. Hun er også lige pludselig blevet forsigtigt overfor fx farmor og farfar. Hun bryner når hun ser dem og hvis de tager hende så græder hun. Hun plejer slet ikke at være sådan.

Med venlig hilsen
Maries mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far