Min søn spiser ikke kød

24. marts 2015

Alder:
13 mdr.

Min søn spiser ikke kød

Kære Helen.

Dette er mit tredje brev til dig angående min søn, som nu er 13 mdr. Han har været meget vanskelig med alt hvad der har været med mad at gøre. Han var sent om at ville spise skemad, har altid være ekstrem kræsen, og spiser minimalt i løbet af dagen.

I et stykke tid har han spist "okay"- ikke som andre børn, men som regel får vi noget i ham ved hvert måltid, og der går nu ikke så mange timer i mellem måltiderne. (En gang var det ikke unormalt der gik 10 timer imellem hans madindtag).

Jeg har dog stadig et problem - han vil ikke spise kød! Jeg ...

Annonce

... har prøvet ALT! Kogt, most, stegt, hakket, i sovs, blendet i kartoffelmos, ALT! men han nægter. Pålæg vil han heller ikke. Vi giver snart op herhjemme, og jeg føler det er spild af energi at blive ved med at prøve, men kan ikke lade være med at spekulere på om han får nok jern og proteiner? Skal vi give ham noget kosttilskud, eller er der andre fødevare vi skal fokusere på? Han får et æg hver dag, men tror han er blevet lidt træt af det, da han har afvist det de sidste to dage. Det skal lige siges, at han stadig får en godnatflaske.

Med venlig hilsen
en bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder