Brev:
Min søn spiser ikke kød
24. marts 2015
Alder:
13 mdr.
Min søn spiser ikke kød
Kære Helen.
Dette er mit tredje brev til dig angående min søn, som nu er 13 mdr. Han har været meget vanskelig med alt hvad der har været med mad at gøre. Han var sent om at ville spise skemad, har altid være ekstrem kræsen, og spiser minimalt i løbet af dagen.
I et stykke tid har han spist "okay"- ikke som andre børn, men som regel får vi noget i ham ved hvert måltid, og der går nu ikke så mange timer i mellem måltiderne. (En gang var det ikke unormalt der gik 10 timer imellem hans madindtag).
Jeg har dog stadig et problem - han vil ikke spise kød! Jeg har prøvet ALT! Kogt, most, stegt, hakket, i sovs, blendet i kartoffelmos, ALT! men han nægter. Pålæg vil han heller ikke. Vi giver snart op herhjemme, og jeg føler det er spild af energi at blive ved med at prøve, men kan ikke lade være med at spekulere på om han får nok jern og proteiner? Skal vi give ham noget kosttilskud, eller er der andre fødevare vi skal fokusere på? Han får et æg hver dag, men tror han er blevet lidt træt af det, da han har afvist det de sidste to dage. Det skal lige siges, at han stadig får en godnatflaske.
Med venlig hilsen
en bekymret mor