Brev:
Mad med klumper.
28. april 2014
Alder:
7 mdr.
Mad med klumper.
Hej Helen.
Jeg har fået en datter den 18. september, og defor er hun nu 7 mdr. Men vi har et stort problem.
Nelli kaster op, hvis der er klumper i maden. Altså jeg snakker ikke kun gylp, det er regulær opkastningsrefleks der bliver aktiveret.
Hun spiser fint revne æbler og tygger også fint i gennemtørrede (tørrede i ovnen) rugbrødsstammer.
Men jeg prøver mig lidt frem med andre ting, såsom meget små stykker mørk rugbrød og bondebrød vædet godt op i mælk, men det er virkelig skidt. Banan og andre bløde frugter, som hun kunne mose med tungen har samme effekt - opkast.
Hun spiser fint grød og mos. I hendes grød er jeg begyndt at gøre det mere klumpet, men hvis jeg gør det med grøntsagsmosen, så kaster hun op.
Med til historien er, at hun har været indlagt med RS-virus midt i sidste mdr. i 4 dage, og var syg ca. 3 uger med det, hvor vi var helt tilbage på flasken.
Hun er mit 3 barn, og jeg havde ikke den slags problemer med de to andre. Er det noget jeg skal bekymre mig om? Hvad gør jeg, for at gøre det bedre? Skal jeg lade være med at prøve til en tid eller?
Tak for dine altid gode svar.
Med venlig hilsen
Tina