Om mad og søvn i vuggestue

30. oktober 2012

Alder:
10 mdr.

Om mad og søvn i vuggestue

Hej Helen,

Vil prøve at stille dig nogle korte spørgsmål jeg har omkring vuggestuestart, det ender altid med jeg får skrevet en hel roman til dig ;-)

Victor vil selv spise med fingrene og bryder sig ikke rigtig om at blive madet mere, hverken med ske eller gaffel, man kan dog putte mad på gaffel, give ham den og han tager den så selv i munden. Men vuggestuen havde haft lidt problemer med at give ham frokost og han var blevet rigtig sur over at de prøvede at made ham - vil det mon vende når han vænnet sig til at være der ? Det er hans 3. indkøringsuge og han har sovet til formiddag dernede 2 gange indtil videre. De ville helst ikke ligge ham til lur, når han var blevet så ked/sur til frokost og han skal jo vænne sig til det.

I hans 2. indkøringsuge, måtte jeg melde ham syg torsdag og fredag med mellemørebetændelse og hoste, hvilket gjorde at han kun levede af mariekiks og en bid brød her og det. Nu hvor han er rask igen, synes jeg stadig hans kost er ret ensformig, fordi han bare ikke vil have andet end en ...

Annonce

... bolle, kiks og sidde med selv.

Men altså i vuggestuen kan man jo ikke bare give ham det hele tiden, så hvad Søren stiller man op der ? En aften vil han gerne have aftensmad og næste aften vil han ikke, og for at få en smule i ham, gir jeg ham en bolle, et stykke banan til selv at sidde med også spiser han lystigt, men jeg ville gerne have han begyndte at spise ordentligt igen (kartofler, grøntsager osv) .

Vi var gået fra 3 til 2 lure da han var ca 8 1/2 måned men nu hvor han er startet i vuggestue bliver det nogen gange til 3 korte lure og nogen gange til 2 lange, synes virkelig det svinger meget, han vågner jo op hvis han hører en af de andre børn også er det jo det, de prøver som sådan ikke at få ham til at sove videre. Men han skulle jo helst sove et par timer til middag, kommer det mon? Udover det har vuggestuen været rigtig gode mht putning og Victor virker tryg ved dem.

Ja, det blev vist til en del, håber du kan finde hoved og hale i mit brev, glæder mig rigtig meget til at hører fra dig :-)

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg