Brev:
Om mad og søvn i vuggestue
30. oktober 2012
Alder:
10 mdr.
Om mad og søvn i vuggestue
Hej Helen,
Vil prøve at stille dig nogle korte spørgsmål jeg har omkring vuggestuestart, det ender altid med jeg får skrevet en hel roman til dig ;-)
Victor vil selv spise med fingrene og bryder sig ikke rigtig om at blive madet mere, hverken med ske eller gaffel, man kan dog putte mad på gaffel, give ham den og han tager den så selv i munden. Men vuggestuen havde haft lidt problemer med at give ham frokost og han var blevet rigtig sur over at de prøvede at made ham - vil det mon vende når han vænnet sig til at være der ? Det er hans 3. indkøringsuge og han har sovet til formiddag dernede 2 gange indtil videre. De ville helst ikke ligge ham til lur, når han var blevet så ked/sur til frokost og han skal jo vænne sig til det.
I hans 2. indkøringsuge, måtte jeg melde ham syg torsdag og fredag med mellemørebetændelse og hoste, hvilket gjorde at han kun levede af mariekiks og en bid brød her og det. Nu hvor han er rask igen, synes jeg stadig hans kost er ret ensformig, fordi han bare ikke vil have andet end en bolle, kiks og sidde med selv.
Men altså i vuggestuen kan man jo ikke bare give ham det hele tiden, så hvad Søren stiller man op der ? En aften vil han gerne have aftensmad og næste aften vil han ikke, og for at få en smule i ham, gir jeg ham en bolle, et stykke banan til selv at sidde med også spiser han lystigt, men jeg ville gerne have han begyndte at spise ordentligt igen (kartofler, grøntsager osv) .
Vi var gået fra 3 til 2 lure da han var ca 8 1/2 måned men nu hvor han er startet i vuggestue bliver det nogen gange til 3 korte lure og nogen gange til 2 lange, synes virkelig det svinger meget, han vågner jo op hvis han hører en af de andre børn også er det jo det, de prøver som sådan ikke at få ham til at sove videre. Men han skulle jo helst sove et par timer til middag, kommer det mon? Udover det har vuggestuen været rigtig gode mht putning og Victor virker tryg ved dem.
Ja, det blev vist til en del, håber du kan finde hoved og hale i mit brev, glæder mig rigtig meget til at hører fra dig :-)
Hilsen