Dagsrytme pige på snart 6 måneder

10. maj 2012

Alder:
6 mdr.

Dagsrytme pige på snart 6 måneder

Hej Helen.

Har lige et spørgsmål and min datters dagsrytme med søvn og mad.

Vores datter er den 21 maj 6 måneder .

Vores dagsrytme ser sådan ud.

kl. ca. 6-7 vågner får tøj på gjort klar som resten af familien.

Kl. ca. 7-8 morgen grød (ris/hirsegrød + vand i kop)

Kl. ca. 9 flaske mme

Kl. ca. 9.30 I barnevognen til formiddagslur sover ca. 1 1/2-2 timer

kl. ca. 11.30 kommer op skiftes og leger lidt

kl. ca. 12 Får kart/grøntsagsmos. + vand i kop

kl. ca. 13.30-14 flaske mme og klar til barnevognen igen

kl. ca. 15.30-16.00 vågner

kl. ca. 16.30 får hun igen ...

Annonce

... grød

også er hun klar til at gå i seng kl. 18 hun får en nat flaske inden sengetid.

Jeg kan ikke få hende til at tage en lur senere på dagen evt ved 17 tiden synes det er for sent kl 18, da hun så slet ikke er klar til at sove igen til natten og nu begynder hun så at vågne kl. 22 i hopla. Hvordan får jeg en god rytme sidst på dagen med mad/søvn og hvad anbefaler du vores dag skal se ud.

Hun har sovet igennem siden hun var 3 måneder og ikke fået mad om natter siden hun var 4 måneder. Ville gerne kunne trække hende til kl. 19, så hun derefter kan få en god nattesøvn.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder