Brev:
Mætter kogt vand mindre?
26. april 2012
Alder:
4 mdr.
Mætter kogt vand mindre?
Hej Helen.
Jeg havde besøg af egen SP, og hun sagde følgende, citat: "Hvis du bliver ved mad at koge vandet til flaskerne indtil han bliver 6 mdr., så kan det godt være, at han ikke bliver ordenlig mæt. Derfor anbefaler jeg, at du tager koldt vand fra hanen fra nu af".
Kan det nu også være rigtigt?
Ikke for noget, men nu er jeg udd. hjemkundskabslærer, og i min tid som studerende (hvor vi også havde biokemi osv) eller i mine 7 år som lærer, har jeg aldrig hørt at kogt vand mætter mindre. Jeg kan ikke finde noget om det på nettet.
Jeg har tænkt mig at fortsætte med at koge vandet indtil han bliver 6. mdr, og det var derfor at sætningen faldt.
Hilsen Tina