Brev:
Hård mave - dreng på 6 mdr.
4. august 2008
Alder:
6 mdr.
Hård mave - dreng på 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig om opstart af grød og mos, og vi har fulgt dit råd. Mit spørgsmål nu, er at han får hård mave af det faste føde, selvom vi er startet meget meget langsomt op. Han er 6 måneder idag, og vi startede med at introducere grød for ca. 1 måned siden, og har endnu ikke givet ham mere end ½-3/4 dl af gangen. Han får risgrød/hirsegrød med en terning sveskemos om morgenen og grønsagsmos (gulerod, blomkål eller broccoli) m/ kartoffel om aftenen. Han får en flaske vælling inden natten, og ellers ammer jeg fuldt ud.
Han er ikke sønderlig interesseret i at få skemad og er den sidste uges tid blevet ked af det når vi skal give ham det.. Han virker ikke som om at han har mavekneb, men har haft nogle meget hårde blefyldninger, og tænker at det burde det ikke være når han ikke får mere fast føde end han gør?
Han er en meget glad dreng ellers og har aldrig haft problemer med maven før. Han ligger i den høje ende af vægtskalaen, så ernæringsmæssigt er jeg ikke bekymret for om han får for lidt, men det kunne være rart hvis han kunne få lidt mere fast føde om dagen, så jeg kunne spare på amningerne om natten.
Med venlig hilsen
Mie