Hård mave - dreng på 6 mdr.

4. august 2008

Alder:
6 mdr.

Hård mave - dreng på 6 mdr.

Hej Helen

Jeg har tidligere skrevet til dig om opstart af grød og mos, og vi har fulgt dit råd. Mit spørgsmål nu, er at han får hård mave af det faste føde, selvom vi er startet meget meget langsomt op. Han er 6 måneder idag, og vi startede med at introducere grød for ca. 1 måned siden, og har endnu ikke givet ham mere end ½-3/4 dl af gangen. Han får risgrød/hirsegrød med en terning sveskemos om morgenen og grønsagsmos (gulerod, blomkål eller broccoli) m/ kartoffel om aftenen. Han får en flaske vælling inden natten, og ellers ammer jeg fuldt ud.

Han er ikke sønderlig ...

Annonce

... interesseret i at få skemad og er den sidste uges tid blevet ked af det når vi skal give ham det.. Han virker ikke som om at han har mavekneb, men har haft nogle meget hårde blefyldninger, og tænker at det burde det ikke være når han ikke får mere fast føde end han gør?

Han er en meget glad dreng ellers og har aldrig haft problemer med maven før. Han ligger i den høje ende af vægtskalaen, så ernæringsmæssigt er jeg ikke bekymret for om han får for lidt, men det kunne være rart hvis han kunne få lidt mere fast føde om dagen, så jeg kunne spare på amningerne om natten.

Med venlig hilsen
Mie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder