Brev:
Søvn, amning, skiftning osv. = en større videnskab!
13. oktober 2021
Alder:
0 mdr.
Søvn, amning, skiftning osv. = en større videnskab!
Hej Helen,
Jeg er gravid i 6. Graviditetsuge.
Aktuelt - og også før jeg overhovedet blev gravid - havde jeg mange tanker om, hvordan det mon skulle gå op i en højere enhed med at opfylde barnets søvnbehov, ammebehov, behov for bleskift, hvor meget eller hvor lidt tøj baby skal have på osv osv. Egentlig de her fysiske behov og hvordan der kommer et flow/en rytme omkring det i hverdagen.
Jeg er 27 år, har en mellemlang videregående uddannelse og et fuldtidsarbejde. Jeg anser mig selv som en ansvarsfuld person der kan klare nye opgaver. Og så er der jo en milliard familier hver dag der skal tage hul på alle disse nye “opgaver” for første gang hver evig eneste dag, når de kommer hjem med deres lille ny. Alligevel får jeg det sådan helt “wow” og når jeg hører andre tale om de forskellige babytemaer kan det for mig lyde som en hel videnskab.
Mit spørgsmål til dig er, om det vil komme til mig naturligt - og om det netop også er en viden, jeg begynder at tilegne mig gennem min kommende kontakt med sundhedsvæsenet og forskellige fagpersoner?
Jeg læser utroligt mange bøger og hører din podcast med Thomas Skov. Jeg drømmer dog om at finde én bog, der er et overskueligt opslagsværk. Jeg har bestilt din babydagbog og håber den vil overskueliggøre hele den ny hverdag med en baby for mig.
Venlig hilsen
Mig