Blodprøve for PCB

5. august 2019

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Blodprøve for PCB

Kære Helen

Ved du om det kan lade sig gøre at få taget en blodprøve for PCB nogen steder overhovedet?

Min kæreste og jeg venter vores første fælles barn, og jeg er meget bekymret for at der kan være PCB i indeluften i hans hjem, der er fra den tid da man brugte det i bygningerne. Indtil jeg blev klar over problematikken har jeg boet hos ham, men er nu flyttet hjem til min mor.

Jeg vil meget gerne vide om mit PCB-niveau i blodet er forhøjet, således jeg ikke øger risikoen ...

Annonce

... for sundhedsskader i forhold til vores barn.

Der siges jo at hvis fosteret udsættes for PCB i indeluften vil det være det samme som at ryge 10 cigaretter hver dag i graviditeten.

Jeg har læst min til at flere gravide at fået taget netop den type blodprøve i graviditeten i forbindelse med nogle videnskabelige undersøgelser, men tilsyneladende er det svært at få den taget hos lægen. Tror det vil give mig ro at finde en løsning, så jeg kan få blodprøven taget.

Hilsen den frustrede

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor