Brev:
Graviditet og mobilstråling
5. august 2019
Alder:
0 mdr.
Graviditet og mobilstråling
Kære Helen
Jeg er gravid i 15. uge og er meget bekymret over noget, som de færreste tænker over i hverdagen, nemlig mobilstråling.
Jeg har hørt at gravide optager 60% mere stråling end andre - ved du hvordan det kan være?
Jeg bruger sjældent min mobiltelefon, og når jeg en sjælden gang har gjort det under min graviditet, har jeg lagt et strålebeskyttende tæppe over min mave. Wifi er slukket, når det ikke bruges i hjemmet.
Jeg bor i en mindre by, hvor der er 650 m. til den nærmeste mobilmast (den eneste der er i byen). “Desværre” er der rigtig god mobildækning på min bopæl, så jeg går rundt med en frygt for konstant at være eksponeret af stråling fra masten.
Håber du måske kan hjælpe mig i forhold til min bekymring.
Kærlig hilsen
Christina