Brev:
Lillesøster på vej!
1. august 2016
Alder:
22 mdr.
Lillesøster på vej!
Hej Helen,
Ja, som overskriften røber, så ser det ud til, at vi snart bliver en familie på fire frem for blot tre. Min mand og jeg venter os en lille pige til september, hvor vores søn fylder 2 år (faktisk har jeg termin på hans fødselsdag). Vi glæder os utrolig meget og håber selvfølgelig også, de to børn vil få rigtig megen glæde af hinanden med tiden.
Vores søn har bemærket, at min mave vokser og er særligt optaget af min navle (og også sin egen navle), men han forstår selvfølgelig ikke, at det er fordi, jeg har et barn i maven. Hele "baby-konceptet" er alt for abstrakt for en 2-årig. Kan vi gøre noget for at forberede ham på, at der snart kommer en lille i familien? Og hvordan inddrager vi ham bedst muligt, når lillesøster først er kommet til verden, således han ikke føler sig glemt eller overset?
Bedste hilsner,
Den vordende mor til to