Plukveer?

13. april 2015

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Plukveer?

Hej Helen.

Jeg er 26 uger henne i min. 2. graviditet. Jeg har siden uge 11 bøvlet med bækkenløsning og er nu også ret plaget af plukveer. De tager til i styrke og nogle er så slemme, at jeg lige må tage en pause fra det jeg laver for at trække vejret stille og roligt til den er overstået. De tager ikke længe, men nogle kan godt varer et minuts tid.
Når jeg tager op til min læge og spørger ham om det er for meget, så siger han, at man ikke kan sætte tal på, men de må ikke blive kraftigere eller hyppigere. Det er samme svar jeg får hver gang, selvom jeg er der flere gange pga. plukveer. ...

Annonce

...

Jeg er meget nervøs for om det skader mit ufødte barn og om jeg i virkeligheden burde sygemelde mig fra mit arbejde, så jeg får mest muligt hvile. For jeg kan tydeligt mærke forskel på arbejdsdage og fridage. Fridage er på ingen måde lige så slemme som arbejdsdage.

Det sker med jævne mellemrum at jeg har flere plukveer inden for ca. en halv time, hvor de også niver. I løbet af en arbejdsdag har jeg måske et sted mellem 10-20 plukveer. Nogle dage mere andre dage mindre.

Hvor ofte må man have plukveer og hvor mange?? Jeg kunne virkelig godt bruge et godt råd.

Kærlig hilsen
Den urolige

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dit svar sidst. Jeg sprang ned og købte din bog "Sådan får du dit barn til at sove!" Den har virkelig hjulpet mig på rette vej. Det er en fantastisk bog.

Jeg kan virkelig mærke et meget større overskud ved at have forstået, at min søn bare mangler den tryghed i at være tæt på mig og mærke de vuggende bevægelser. Det hang mig langt ud af halsen før bare at tænke på det var puttetid. Nu glæder jeg mig faktisk, ved tanken om at min søn jo elsker at lægge i mine arme og putte, og at jeg kan lægge ham fra mig UDEN han sover, og han bare falder i søvn :)

Elias har trods kolik aldrig haft en nat hvor han ikke har sovet, så det gik lige op for mig at de søvnproblemer jeg troede han havde, slet ikke er så slemme. Hvis der da overhovedet er et problem!

Hilsen mor til Elias, 4 måneder.