Brev:
Plukveer?
13. april 2015
Alder:
0 mdr.
Plukveer?
Hej Helen.
Jeg er 26 uger henne i min. 2. graviditet. Jeg har siden uge 11 bøvlet med bækkenløsning og er nu også ret plaget af plukveer. De tager til i styrke og nogle er så slemme, at jeg lige må tage en pause fra det jeg laver for at trække vejret stille og roligt til den er overstået. De tager ikke længe, men nogle kan godt varer et minuts tid.
Når jeg tager op til min læge og spørger ham om det er for meget, så siger han, at man ikke kan sætte tal på, men de må ikke blive kraftigere eller hyppigere. Det er samme svar jeg får hver gang, selvom jeg er der flere gange pga. plukveer. ...
...
Jeg er meget nervøs for om det skader mit ufødte barn og om jeg i virkeligheden burde sygemelde mig fra mit arbejde, så jeg får mest muligt hvile. For jeg kan tydeligt mærke forskel på arbejdsdage og fridage. Fridage er på ingen måde lige så slemme som arbejdsdage.
Det sker med jævne mellemrum at jeg har flere plukveer inden for ca. en halv time, hvor de også niver. I løbet af en arbejdsdag har jeg måske et sted mellem 10-20 plukveer. Nogle dage mere andre dage mindre.
Hvor ofte må man have plukveer og hvor mange?? Jeg kunne virkelig godt bruge et godt råd.
Kærlig hilsen
Den urolige